الخميس، 7 أغسطس 2008

(إخوان أون لاين) يضبط سيارات المسئولين المخالفة لقانون المرور



سيارة صفوت الشريف

كتب- أحمد عبد الفتاح:

رصد (إخوان أون لاين) مخالفة كبار المسئولين بالدولة لقانون المرور الجديد دون مساءلة قانونية رغم وجود خدمات مرورية في الشوارع التي مر بها المسئولون.

جاء ذلك رغم تصريحات اللواء حبيب العادلي وزير الداخلية قبل ساعات من بدء تنفيذ القانون بأنه سيُطَبَّق على الجميع، وقال بالنص: "سيُطبَّق القانون على الوزير والغفير".

(إخوان أون لاين) التقط بعض الصور لبعض سيارات المسئولين المخالفة، وهي سيارات كلٍّ من: د. مفيد شهاب وزير الشئون البرلمانية والقانونية، ود. علي الدين هلال أمين الإعلام بالحزب الوطني، وصفوت الشريف رئيس مجلس الشورى، ود. مصطفى الفقي رئيس لجنة العلاقات الخارجية بمجلس الشعب؛ حيث لا تزال مغطاة بالزجاج المعتم "فاميه أسود" رغم أن القانون في مادته السبعين يعاقب بسحب رخص التسيير وغرامةٍ لا تقل عن 300 جنيه ولا تزيد عن 1500 جنيه.

الصورة غير متاحة

سيارة د. مفيد شهاب

الصورة غير متاحة

سيارة د. مصطفى الفقي

الصورة غير متاحة

سيارة أحد أعضاء مجلس الشعب

الصورة غير متاحة

سيارة د. علي الدين هلال

هناك 3 تعليقات:

قررت أكون عانس يقول...

انتو دايما كده ظالمين الشبابيك اللى قدام شالو منها الفميه اللى ورا مالحقوش يشلوه عشان مستعجلين

غير معرف يقول...

جرى اية يا استاذ ؟؟؟ انت حاتعمل راسك براس "اسياد البلد"؟؟؟اللى قلت عليهم دول من عيلة المحجوب يعنى مايتكشفوش على الرجالة غير من ورا ازاز مصفح خوفا من عيون امثالك من المصريين - ومنعا للعكوسات - وبعدين تعالى هنا ايةتلتميت والا الف وخمسميت جنية دول؟؟؟ الكلام دة يمشى ع اللى زيك انما دولم كل يوم بيدفعوا مخالفات بالافات مسامة منهم فى رفع مستوى البسطاء امثالك وامثالى ...واختشى عيب احسنلك. حسن على

Mohamed Yousef يقول...

حسن ابوعلي
فكرتني بأغنيه علي عليوه ضرب الزميره
شاطرشاطر شاطر
سقفلوه
مبروك كسبت مصاصه

شارك مع اصدقائك

Share |